Lost Circles - Social Network دریافت گراف شبکه اجتماعی شخصی از فیسبوک

در این مطلب میخوام استفاده از ابزاری رو براتون توضیح بدم که امکان دریافت شبکه دوستانتون رو بصورت یک گراف میده و میتونید با فرمت های مختلف این گراف رو درافت و استفاه های مفیدی ازش داشته باشید.


ابزاری که برای این کار لازم دارید افزونه ای برای مرورگر کروم هست که بعد از نصب به منو بالای صفحه اضافه میشه.

این افزونه به اسم Lost Circles - Social Network هستش و میتونید از سایت افزونه  و یا از بخش افزونه های کروم اون رو نصب و به مرورگرتون اضافه کنید.

خب حالا که این افزونه رو نصب کردید باید در پروفایل فیسبوکتون وارد بشید و بعد روی آیکن افزونه در بالای پنجره مرورگر بزنید تا منو این افزونه رو ببینید.


خب حالا باید روی اولین گزینه یعنی Start loading بزنید، بعد از انتخاب خود مرورگر شروع میکنه به پیمایش یکسری صفحات و بازکردن صفحات پاپ آپ این روال تا 100% شدن عدد جلوی این گزینه ادامه داره، بعد از کامل شدن مراحل دیگه نیازی به پنجره های بازشده نیست و میتونید ببندیدشون.

حالا گزینه Virsualize و یا Download رو میتونید انتخاب کنید، گزینه Virsualize شما رو به یک صفحه برای نمایش گراف شبکه اجتماعی تون  میبره و میتونید از همون صفحه دانلودش هم کنید و گزینه دانلود فایل مورد نظرتون رو براتون دانلود میکنه.

برای این مورد افزونه فیسبوک netvizz هم مورد استفاده بوده که با تغییرات فیسبوک دیگه قابلیت های چندانی نداره و خروجی هایی مورد استفاده برای گفی نمیده و همچنین محدودیت استفاده در تعداد درخواست داره ولی کاربرد های خاص و خوبی هم داره که میتونید ازش کمک بگیرید.

نرم افزار گفی Gephi

خروجی های این افزونه برای دانلود چند فرمت هست از json و png گراف تا مورد های مختلف دیگه ولی بهترین گزینه برای کار دانشگاهی و دانشجویی نوع gml یا GraphML هستش که به راحتی میتونید در برنامه گفی Gephi بازش کنید و از اون استفاده کنید.

با گفی Gephi میتونید کامینیوتی ها و روابط های مختلفی رو استخراج کنید و برای مقالات و یا پایانامه ها ازش کمک بگیرید.


منابع و لینک های دریافت

Lost Circles - Social Network Extention

Lost Circles - Social Network WebSite

گفی Gephi

آموزش گفی